25 Eylül 2007 Salı

Ne Yapacağız?

İlkokuldan beri her sonbahar ne yapacağım belliydi. Tek seçim bir üst sınıfa gitmek. Üniversitenin 4. sınıfının sonunda hayat anlamsızlaştı. Büyük bir belirsizlik vardı. Bir sonraki sınıf yoktu. Seçimler vardı. Master, yurtdışı eğitim, işe başvuru, ev kızı olma. Birilerinin bana ne yapmam gerektiğini söylemesini istiyordum.Yıllar geçti şimdi masanın diğer yanındayım. Yurtdışı Eğitim Danışmanı olarak her gün bir çok öğrenciyle görüşüyorum. Bazıları kararlı bana ihtiyaçları yok ama çoğunda benim yıllar önceki halim. Ben ne yapsam diye soruyorlar.Kendilerini tanımıyorlar. Yönlendirmeye çalışıyorum ne yapmaları gerektiğini kendilerinin bulmalarını sağlıyorum çeşitli yollarla. Her öğrencide 10 sene önceki halimi görüyorum.Herkes gibi keşkelerim ve iyi kilerim var. En iyi ben bilmiyorum ama bildiklerimi paylaşmayı seviyorum. Bu yüzden çevremdeki bir çok kişi yeni yolculuklarını benimle paylaşıyor.Bu konular mesleğimi de ilgilendirdiği için durmadan okuyorum. Yurtdışından konuyla ilgili kitaplar alıyorum, internet benim için sonsuz bir kaynak.Amacım bu blogla seçimlerini yapacak kişileri aynanın karşısında tutmak, kendilerini görmelerini sağlamak. Aynı zamanda da daha önceden o yollardan geçmiş kişilerin tavsiyelerini bir araya getirmek.Sadece kariyer seçimi yapacak öğrencilerin değil, herkesin kendi hayat projesinin geliştirecek oyunlar, alıştırmalar, yaşamdan makaleler ve sohbetler paylaşacağız. Sizlerin katkısıyla her birimiz kendi projelerimizi YAPacağız.Yolumuz açık olsun !

Hiç yorum yok: